Om oss

Vi är en församling på landsbygden med kyrka i Gottne och Mellansel med ca 220 medlemmar.

Framtidskyrkan är en ekumenisk församling där församlingen är anknuten till tre olika samfund, EFK, EFS och Pingst. Med en vision att tillbe Jesus, drivas av Jesu kärlek, utföra hans uppdrag och leva i en växande Kristusgemenskap.

Framtidskyrkan grundades 2013 efter många år av ekumeniskt arbete mellan församlingarna i Gottne och Mellansel.

Framtidskyrkan arbetar med mötesverksamhet, gudstjänst varje söndag, lovsångs och förbönskvällar, alphakurser symöten, bönesamlingar, kvällscaféer, bibelstudier, äldrearbete, läger, sång och musik, vi har bönegrupper, socialt arbete, mission och hjälparbete mm. allt för att förmedla glädjebudet om frälsning genom Jesus Kristus till människor på vår landsbygd och så långt vi på olika sätt kan nå.