Ny pastor hälsades välkommen till Framtidskyrkan

Under gårdagens (Lörd. 17/1) kvällsGudstjänst i Mellansel hälsades Framtidskyrkans nya pastor, Sylvia Silverdahl, välkommen.
Sylvia kommer ursprungligen från Stockholm. Som 17åring flyttade hon till Östersund där hon tjänstgjorde i Betelförsamlingen under 15 års tid. Hon har även hunnit med att arbeta i Afrika. De senaste åren har hon varit pastor i en församling i Timmersdala.
-Det jag brinner mest för är att förkunna ordet, berättar Sylvia Silverdahl.

Anställningen i Framtidskyrkan är på 50% och Sylvia är redan igång. Ikväll kl18 i Mellansel medverkar hon vid ”Bön & undervisning”. Nästa Söndag den 25/1 predikar hon på Bönhuset i Gottne. Gudstjänsten börjar kl11.

Sylvia Silverdahl hälsas välkommen som pastor i Framtidskyrkan. Christer Westman skickar med två bibelord: Jos1:6 samt2Krön 15:7
Sylvia Silverdahl hälsas välkommen som pastor i Framtidskyrkan. Christer Westman skickar med två bibelord: Jos1:6 samt 2Krön 15:7
Förbön för Sylvia där även representanter från ett antal andra församlingar deltog.

Ove Mårtensson var mötesledare denna Gudstjänst
Carina Söderström & Maria Lindqvist ledde församlingen i lovsång inför predikan.
Från Luk 13:6-9 hämtade Hans Eriksson inspiration till predikan. Han Avslutar predikan med en uppmanande fråga till församlingen: Ska vi komma överens om att detta år får bli ett år där vårt "fikonträd" får slå ut i blom?
Från Luk 13:6-9 hämtade Hans Eriksson inspiration till predikan. Han Avslutar predikan med en uppmanande fråga till församlingen: Ska vi komma överens om att detta år får bli ett år där vårt ”fikonträd” får slå ut i blom?

/Samuel Söderberg