Julklappar delades ut till flyktingbarnen i Mellansel

I Framtidskyrkans regi delades det idag ut julklappar till alla flyktingbarn i Mellansel. 13 personer dröjde kvar efter Gudstjänsten för att åka runt och dela ut dessa klappar som de tidigare i veckan har varit med och slagit in. Det handlar om Ca 80 barn som får en varsin julklapp. Detta är ett sätt att sprida en liten glimt av glädje, ljus och kärlek till dessa familjer. Vår förhoppning och bön är att detta lilla besök får bli betydelsefullt. Det är förstås roligt att se glädjen i barnen och tacksamheten hos föräldrarna som vi hälsar på hos. Att se glädjen i de tindrande ögonen hos den 5-årige pojken som utbrister ”Kom in, kom in!” gör mig berörd över vad vårt enkla lilla besök verkar få betyda.

Bibeln talar om att ta hand om flyktingar. T.ex. i 3 Mos 19:33 ”När en främling bor hos er i ert land skall ni inte förtrycka honom. Främlingen som bor ibland er skall räknas som infödd hos er. Du skall älska honom som dig själv.”

Ett känt citat som Jesus sagt från Matt25:40: ”Allt vad ni gjort för en av dessa mina minsta, det har ni gjort för mig.”

Jesus syftar på de små, svaga och utsatta människorna.

/Samuel Söderberg

Fyra bilder fyllda med julklappar utgick från Framtidskyrkans lokal i Mellansel
Fyra bilar fyllda med julklappar utgick från Framtidskyrkans lokal ”Filadelfia” i Mellansel. Eller som asylerna själva kallar kyrkan: ”The yellow church” (Den gula kyrkan).

20151220_130413

Mellansel jul asyl flyktingar