Insamlingsgala

Lördagen den 22 / jan. arrangerade Nolaskogs Bistånds Center Gottne i samarbete med församlingar och föreningar en insamlings gala till förmån för flodvågornas offer i Asien.Samlingen hölls i Filadelfia i Mellansel med början Kl. 14,00 med en mycket god tillslutning från första stund som sedan fortsatte så under hela eftermiddagen.

Kristoffer Granberg hälsade välkommen och lämnade sedan över till Gunilla Walfridsson som presenterade Erik o, Jonas supergäng. De bjöd på ett mycket uppskattat framträdande som sent ska glömmas. Kl. 16,00 hälsade David Jonsson Själa – Players välkommen, en grupp glada musikanter som under en timma ledde allsång och bjöd på skön musik. Kl.18,00 var det dags för allsångskväll med sångare och musiker från Pingstkyrkan Överhörnäs de bjöd på ett omväxlade sång och musik program.

Kvällens talare var Kennet Lindmark. Mötesledare Lennart Holmner.

Mat och kaffe, som till största delen var sponsrad, serverades under dagen, Cirka 200 personer kunde njuta av det goda. Tavlor utlottades och kontanta gåvor insamlades och behållningen blev 35.500 kr. Gåvor från föreningar och skilda har tillsammans med N B C,s egna
satsningar gjort att vi nu har skickat 100.000 kr genom P M U interlife som oavkortat går till de katastrofdrabbade.

Avslutningsvis framförde NBC,s ordförande k.Granberg ett stort tack till serverings personalen, och alla övriga som medverkat och gjort dagen så minnesrik.

Text: Kristoffer Granberg
Bild: Teodor Nimmersjö