Gospelmässa i regn och sol den 4 juni 2006

En ekumenisk gospelmässa hölls vid Bredbyns Hembygdsgård pingstdagen den 4 juni.

Vi var fler än 180st gamla och unga från bygdens olika församlingar som fick njuta av en härligt solig utomhusgudstjänst kryddad med några svalkande regnskurar. Paraplyerna åkte liksom upp och ner om vart annat…

Gudstjänsten inleddes för en del av oss med en mindre pilgrims- vandring från torget i Bredbyn, förbi kyrkan och skolan och fram till Hembygdsgården. Där tog Kenneth Lindmark vid och ledde gudstjänsten.

Bygdens egna gospelkör, Anundsjö gospel, sjöng och spelade i både sol och regn. Instrumenten skyddades med plast och paraplyer.

Lennart Holmner predikade om Den helige Anden, Hjälparen, som vi fått till vår hjälp att göra Jesus känd bland våra medmänniskor.

Mot avslutningen av gudstjänsten firades Herrens heliga nattvard med nattvardsgång.

Hembygdsföreningen serverade fika i ladan efter gudstjänsten. Några satt inne och fikade i ladan medan andra satte sig ute i den natursköna omgivningen.

Många var det som uttryckte sin glädje och tacksamhet över att få samlas från olika församlingar till en härlig gemenskap som vid denna gudstjänst – ”Detta är framtiden för Guds församling”.

Text, foto och layout: Teodor Nimmersjö