Församlingskväll med jubileumsfirande

Vid Filadelfiaförsamlingen i Gottne-Mellansels församlingskväll lördagen den 11 november 2006 firades tioårsjubileum.

Det är nu hela 10 år sedan Lennart och Eva-Marie Holmner flyttade till oss och Lennart började sin tjänst som pastor och herde i församlingen.

Christer Westman ledde mötet och efter att han hälsat oss välkomna sjöng Eva-Marie och Lennart en sång om Guds kärlek för oss.
Lennart predikade sedan om Jesu familj utifrån ordet i Markus 3:e kapitel där Jesus säger att ”…den som gör Guds vilja är min bror och min syster och min moder” (vers 35).
Maud Cajdert ledde oss i Herrens heliga nattvard. Maud talade om att vi skall ge vidare till andra utav det som vi har fått som gåva från Herren.

Efter Gudstjänsten följde ett antal församlingsärenden…

…och efter det firades de tio åren med tårta, tårta, tårta, tårta, tårta och kaffe. Lennart och Eva-Marie fick ta emot en bukett (med 10 röda blommor) och presentkort samt flera varma ord och hälsningar.

Text och bild: Teodor Nimmersjö