Ungdomshelg med Magnus Aasa

Församlingarna i Gottne-Mo inbjöd till ungdomshelg den 3-5 november 2006 – Allhelgonahelgen.

Medverkade gjorde Magnus Aasa som ansvarade för undervisningen med temat ”vinna och vårda själar” – Evangelisation och själavård i samma andetag. Daniel Carlsén med lovsångsband höll i lovsången.

Helgen inleddes med ungdomsmöte på fredagkvällen och avslutades med Gudstjänsten på söndag förmiddag. Däremellan hann man med seminarier, innebandy och andra roligheter samt en konsert med Magnus på lördagskvällen.

Vid söndagens Gudstjänsten talade och sjöng Magnus om att ”Han (Gud) älskar dig där du är – inte där du borde vara”.
Magnus illustrerade sin predikan genom att lägga ner två ryggsäckar, med olika bördor och borden i, framför korset. Den ena ryggsäcken innehöll de lappar på vilka vi skrivit om hur våra kristna liv och hur våra församlingars liv bör vara. Allt detta behöver inte bli en börda för oss utan vi får vila i att vi först och främst ÄR Guds barn och att han ÄR vår far.
Med den tryggheten som grund får vi vandra med Jesus på livets väg för att kämpa trons goda kamp…

Här följer några bilder från lördagens konsert på filadelfia i Mellansel och från söndagens Gudstjänst på Bönhuset i Gottne.

Text och bild: Teodor Nimmersjö