Tre har blivit ett

24 augusti 2013 bildade Betel Östansjö, EFS Gottne och Filadelfiaförsamlingen Gottne-Mellansel en församling, Framtidskyrkan. Vi var 115 st som samlades i bönhuset och en hel del barn.     Mötet inleddes med ps 59.

” Med Gud och hans vänskap, hans Ande och ord samt bröders gemenskap och nådenes bord de osedda dagar vi möter med tröst och oss följer ju Herden, oss följer ju Herden, oss följer ju Herden vi känner hans röst .”

Vi firade nattvard tillsammans, med en härlig Guds närvaro. Sedan öppnades bildandemötet där vi beslutade om att bilda en församling. Härligt!!!!. Efter avslutat möte gick vi ut i det fina vädret gammal som ung och njöt av medhavd fika och varandras sällskap. Det var en riktig familjefest.

Församlingsbildande

Klubbande av församlingsordningenIMG_4046 IMG_4050 IMG_4066

En del av den nya styrelsen

Picknick i det gröna, en härlig avslutning av dagen