André blev den förste!

Framtidskyrkans första dopGudstjänst hölls igårkväll, lördagen den 18/1 -14

Framtidskyrkan bildades sensommaren 2013 efter att de tre församlingarna EFS Gottne, Betel Östansjö samt Filadelfia Gottne-Mellansel lade ner sina församlingar för att tillsammans bilda den nya gemensamma församlingen- Framtidskyrkan Gottne- Mellansel.

Igårkväll var det dags för det allra första dopet i den nya församlingen. Det var André Näslund, 20, som döptes. DopGudstjänsten präglades av glädje, lovsång och tacksamhet till Jesus. Kyrkolokalen i Mellansel var välfylld av människor som ville vara med vid detta tillfälle. André berättade personligt och varmt om hur hans relation med Jesus utvecklats mer och mer den senaste tiden. -Jag är en glad kille idag. Nu vill jag göra det här, säger en leendes André Näslund som nu är ivrig att döpa sig. Jonas Byström, som höll i dopet, fattade vinken och replikerade: -Då ska vi inte dra ut på det här längre.

Efter dopet hölls en stunds bön där André inneslöts i församlingens förböner.

/Samuel Söderberg