Internationellt Nyårsfirande i Mellansel

Efs Mellansel och Framtidskyrkan hade inbjudit samtliga asylsökande och nysvenskar som är bosatta i Mellansel till ett nyårsfirande. De inbjudna välkomnades med en glas cider och tilltugg och under minglet tillämpades alla de olika hälsningssätt som traditionerna bjöd på. Därefter inbjöds alla gästerna ett 60-65-tal asylsökande, en 15-tal nysvenskar och ca 35 svenskar till en tvårätters middag. På en mätt mage sitter ett glatt hjärta och detta blev påtagligt när Karin och Jonas inbjöd till tävlingar av olika slag. Kvällen avslutades med att Karin sjöng ett antal julsånger och Enar höll en andakt. Slutligen samlades alla utanför kyrkan för att beskåda fyrverkerierna och de uppåtstigande Ufoballongerna.

IMG_4530 IMG_4541IMG_4529 IMG_4553