Vi hälsade vår nye pastor välkommen!

Den 23 augusti hälsade vi vår nya pastor Sylvia Silverdahl välkommen. Möteslokalen i Mellansel var fylld till sista plats när Sylvia hälsades välkommen. Hon har jobbat i församlingen under våren 2015, och nu hälsades hon med glädje välkommen som ny pastor in i Framtidskyrkan. Hon gick även med i församlingen med sin man Ingvar. Ingvar är i behov av ett fast jobb, och jag vill även passa på att lägga fram det som ett stort böneämne. Kanske har du ett tips på arbete till honom?
Sen församlingen hälsat Sylvia välkommen så fick även övriga församlingar göra det. Sylvia predikade och det känns som om undervisning och predikan ligger henne varmt om hjärtat, för hon har en härlig glöd när budskapet presenteras. Samlingen avslutades med gemenskap kring fikaborden, fikagruppen hade lyckats igen.
/Lasse C

Sylvia Silverdahl är nu pastor i Framtidskyrkan