”Sånger i advent” på Bönhuset

Årets traditionsenliga AdventsGudstjänst ”Sånger i advent” hölls idag på Bönhuset, Gottne kl 16:00.

Det är en ekumenisk Gudstjänst i samarbete med Svenska kyrkan i Mo.

Som namnet på Gudstjänsten avslöjar så är det mycket sånginslag. En kör särskilt sammansatt för detta tillfälle, under ledning av Sylvia Silverdahl, sjunger flera klassiska adventssånger för de församlade.

Alla fick möjlighet att sjunga med till adventspsalmerna som ackompanjerades av Marie Hörnell på piano.

Monica Eltvik, präst i Svenska kyrkan, predikade. Hon läste från Markusevangeliet kap1:14-15 och pratade om förväntan. Vi kan bestämma oss för att tro på att det kommer att bli bättre. Vi kan tro för någon annans situation och på så sätt sprida hopp och lite av Guds rike här på jorden.

Efter Gudstjänsten var det Fikaservering.

Hade man ingen adventskänsla innan så lär den nog infunnit sig nu efter denna ”Sånger i advent”-Gudstänst.

/Samuel Söderberg

Sylvia Silverdahl, pastor i Framtidskyrkan, lotsade oss genom sångGudstjänsten.
Kören Sjöng både glädjefullt och stämningsfullt.
Monica Eltvik